TOPlist

Jací jsou vlastně lidé?

psychologie-puzzle.pngJsi pesimista, nebo optimista? Věříš lidem, nebo ne? Věříš v dobré konce, nebo spíš věci dopadají špatně? Dokážeš se na druhé spolehnout, nebo si raději všechno uděláš sám? Je jasné, alespoň většině z nás, že svět není černobílý. Na takové otázky byste asi odpověděli: „Jak kdy, jak komu, záleží na situaci…“ Ale pravda je taková, že k jedné z odpovědí, k nějakému postoji, máme prostě sklony.

Článek popisuje několik příkladů, jak naše zkušenosti od raného dětství formují náš pohled na svět a naopak – jak si přitahujeme události podle našeho vnímání světa. Psychologové se tímto tématem zabývají dlouho, existuje řada psychologických výzkumů, které se týkají vývojové psychologie, psychologie postojů a paměti.

Celý článek najdete zde

Nejnovější článek

Děti a rodiče v rozmanitých rodinách

Děti a rodiče v rozmanitých rodinách

Psycholog a psychoterapeut Jan Kulhánek vydal knihu, ve které čtivým a srozumitelným způsobem popisuje psychologii dnešní rodiny, vztahy mezi dětmi a rodiči. V knize zúročuje svou více než dvacetiletou zkušenost s prací s dětmi a rodinami. Kniha přináší jedinečný vhled do světa rodinných vztahů a jejich proměn v kontextu moderní společnosti. Autor, zkušený psychoterapeut a klinický psycholog Jan Kulhánek, se věnuje různým podobám rodinných struktur, přičemž zkoumá tradiční i netradiční modely, jako jsou multikulturní rodiny, stejnopohlavní páry, polyamorní vztahy či patchworkové…

Další články

Selfie neboli selfíčka jsou fenoménem dnešní doby. Jejich popularitě pomohla možnost okamžitého sdílení fotografií na nejrůznějších sociálních sítích. Psychologové se ale už několik let domnívají, že posedlost selfíčky může vést k potížím. Poslechněte si rozhovor z archivu Českého rozhlasu

Většina dospělých si myslí, že dětské vnímání světa se od toho jejich „dospělého“ pohledu hodně liší. Děti v předškolním věku mají dominantní magické myšlení a i v dnešním světě je ten jejich plný kouzel a skřítků, děti do puberty vnímají…

O pozitivním vlivu hudby, zejména té klasické, se mezi vědci, učiteli i rodiči hovoří již od 50. let minulého století. Změnil se za tu dobu pohled na její roli v procesu učení? A jak ji můžete využít třeba při vysvětlování…

Comments are closed.