TOPlist

Rozhovor s psychologem – o dětech a rodinách, důsledcích koronavirové doby

Jan KulhánekDětem dlouhodobě chybí kontakty s vrstevníky, hodně jejich psychiku ale také ovlivňuje nálada doma, tedy to, jak my dospělí zvládáme tuto nelehkou dobu.

Jak s dětmi mluvit o tom, když to nám dospělým už spolu opravdu neklape a rozhodli jsme se rozejít…

Jak partnerské konflikty hrotí nadužívání alkoholu a jak může párová terapie pomoci vztah zachránit nebo se slušně rozejít…

Téma samoty, osamělosti – mít čas na sebe…

Na Frekvenci 1 s Bárou Nesvadbovou o tom, co konkrétně děti trápí a jak mohou rodiče pomoci v době, kdy je země zavřená. Také povídání o následcích koronavirové krize…

Audio rozhovor najdete zde

Nejnovější článek

Děti a rodiče v rozmanitých rodinách

Děti a rodiče v rozmanitých rodinách

Psycholog a psychoterapeut Jan Kulhánek vydal knihu, ve které čtivým a srozumitelným způsobem popisuje psychologii dnešní rodiny, vztahy mezi dětmi a rodiči. V knize zúročuje svou více než dvacetiletou zkušenost s prací s dětmi a rodinami. Kniha přináší jedinečný vhled do světa rodinných vztahů a jejich proměn v kontextu moderní společnosti. Autor, zkušený psychoterapeut a klinický psycholog Jan Kulhánek, se věnuje různým podobám rodinných struktur, přičemž zkoumá tradiční i netradiční modely, jako jsou multikulturní rodiny, stejnopohlavní páry, polyamorní vztahy či patchworkové…

Další články

Nejen pro psychologa – psychoterapeuta nekončí vzdělávání převzetím vysokoškolského diplomu. Tak jako v řadě jiných profesí (lékaři, právníci,…) nastupuje psycholog po ukončení vysoké školy dlouhou, náročnou a nákladnou dráhu specializačního vzdělávání, která v zásadě nikdy úplně nekončí. K tomu, aby…

Co dělat, když se dítě vymezuje vůči přáním rodičů? A jsou tahle přání na místě, nebo je přeháníme? Nepromítáme si do dětí své nesplněné touhy? Někdy už koníčky rozhodují o tom, čemu se bude potomek v životě věnovat… V rozhovoru…

Co myslíme pojmem integrace Integrace označuje proces začlenění dětí se specifickými potřebami v důsledku handicapu do běžného vzdělávacího procesu. Cílem je, aby mohly být takové děti společně se „zdravými dětmi“ součástí jednoho dětského kolektivu spolužáků, naučily se vzájemně respektovat a…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *